søndag den 13. oktober 2013

Kys kager

Jeg lavede disse kys kager til min veninder, der hold fødselsdag i fredags.

Jeg ved ikke hvad der gik galt, men marengsmassen ville ikke holde formen da jeg sprøjtede dem ud på bageplader. Jeg valgte derfor at drysse lyserød glimmer ud over kagerne for at dække for at de ikke var så pæne. Glimmer gør jo alting pænere, især 
piget lyserøde kager.

Opskriften på kyskagerne har jeg fundet på Soffi's.




Ingredienser:
3 æggehvider
1 knsp salt
175 g sukker
1 tsk eddike
Et par dråber frugtfarve
Evt krymmel og spiseligt glimmer

Pisk hviderne stive med salten.
Pisk sukkeret til hviderne er blanke.
Kom eddike og frugtfarve i og pisk det godt igennem.
Kom hviderne i en sprøjtepose med stjerne tyl.
Sprøjt marengsmassen ud i toppe på en bageplade beklædt med bagepapir.
Hvis kyskagerne flyder ud eller du bare vil have dem til at være lidt pænere, kan du pynte kyskagerne med krymmel eller spiseligt glimmer.
Bag kyskagerne i en 120 grader forvarmet oven i 30-40 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar