fredag den 4. oktober 2013

Farsbrøds cupcakes

Detter er ikke en kage, så den hører egentligt ikke til på en kage blog men retten ligner en cupcake så jeg tror det går. 

"Cupcaken" er vel et bevis på at jeg laver formeget kage, når jeg prøver at få min aftensmad til at ligne cupcakes. 




Ingredienser:
500 g kalve/svine fars
50 g rasp
1 æg
2 tsk salt
1/2 tsk peber

Topping:
4 store kartofler
Mælk
10 g smør
Salt og peber

Bland alle ingredienserne til farsen sammen.
Smør en muffinform.
Pres farsen ned muffinformen og lav en lille buet top.
Steg farsen i en 200°C forvarmet oven i 20-25 min.
Skræl kartoflerne og skær dem i små stykker.
Kog kartoflerne i 15 minutter til de er møre.
Med en håndmikser røres kartoflerne til mos med, mælk og smør skåret i små stykker.
Smag kartoffelmosen til med salt og peber.
Kom kartoffelmosen i sprøjtepose med stjerne tyl.
Sprøjt kartoffelmosen på den stegte fars kager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar