tirsdag den 6. august 2013

Sukkerfri glasur

Jeg havde tænkt mig til min fødselsdag at bage en gulerodskage med flødeoste frosting og pynte den med småkager. Kagen blev ikke så høj, men det fandt jeg først ud af da den var bagt og småkagerne var pyntende. Jeg fik så afprøvet den sukkerfri glasur. 

Glasuren tørre hurtigt, hvilket er en fordel når man skal bruge flere farver.

Glasuren er lidt tørre og mindre sød end en almindelig flormelis glasur. 






Ingredienser:
Maizena
1 tsk vanilje essens
Sødemiddel svarende til 1 tsk
Lidt vand
Eventuelt farve

Hæld sødemiddel og vanilje essens i lidt maizena.
Hæld lidt vand i til det er flydende.
Det gør ikke noget hvis det er meget flydende.
Smag til med vanilje essens.
Bland eventuelt en farve i glasuren.   
Pynt småkager eller kager med glasuren.
Det gøres lettest ved at hælde glasuren på småkagen med en teske. 

Efter lidt tid krakelere glasuren. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar