lørdag den 10. august 2013

Hyldeblomst champagne

I august fik jeg en opskrift på hyldeblomst champagne, men der var hyldeblomsterne afblomstret. Jeg har derfor skulle vente et år på at kunne afprøve den. 

Champagnen er virkelig god, og jeg har fået besked på af min kæreste, at jeg også skal lave det næste år.




Ingredienser:
12 hyldeblomster
1 l kogende vand
3 l kold vand
650 g sukker
2 spsk eddike 
2 citroner


Halveer citronerne.  
Bland kogende vand, sukker og citroner.
Rør i det til sukkerte er opløst. 
Når vandet er afkølet kommes hyldeblomster, eddike og det kolde vand i.
Dæk det til og lad champagnen stå et køligt sted i 3 dage, rør i champagnen hverdag.
Si citroner og hyldebloster fra.
Hæld champagnen på 1,5 liters sodavandsflasker.
I løbet af 2 uger skal låget skrues lidt af hver anden dag.
Efter 2 uger skrues låget på og champagnen skal stå i yderligere 2 uger. 
     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar