lørdag den 10. august 2013

Firebrød med krydderier

Da jeg skal holde fødselsdag i morgen har jeg lavet disse firbrød fra Karolies Køkken, dog har jeg brugt cremefraiche i stedet for neutral yoghurt. Inden brødene skulle i oven besluttede jeg mig for at pensle brødene med olivenolie og hver brød fik sit krydderi. 




Ingredienser:
100 g smør
60 g sukker
1 æg
2 dl cremefraiche
325 g hvedemel
3 tsk bagepulver
(20 g fiber husk, kan undlades) 

Olivenolie
Paprika, løgpulver, oregano, groft salt 


Pisk smør og sukker lyst og luftigt.
Pisk ægget i.
Bland cremefraiche i.
Bland mel, bagepulver og fiberhusk.
Ælt melblandingen i.
Del dejen i 5 stykker.
Rul hver stykke ud i en cirkel på 15 cm.
Skær et kryds halvt igennem hver cirkel.
Pensel brødene med olivenolie og drys brødene med krydderier som fx paprika, løgpulver, oregano eller groft salt.
Bag brødene i en 200 grader forvarmet oven i 10 minutter.
Bræk brødene fra hinanden i krydset. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar