onsdag den 10. juli 2013

Kage is

For lang tid siden så jeg et sted på nettet nogle kager der var bagt i vafler og pyntede så de lignede is, jeg ville virkelig gerne selv lave nogle. Problemet var så bare at finde nogle vafler jeg kunne bage kagerne i, da de helst skal være flade i bunden. I sidste weekend var jeg i Tyskland med min mor og i en supermarked fandt jeg vafler med flad bund. Da lukkede pakken op for at bage kagen var det mini vafler som kunne rumme 2 cl. jeg havde ellers troede at de ville være større.




Ingredienser:
Kage dej efter eget ønske, jeg brugte Gesundheitskuchen.
1/4 l fløde
Krymmel

Lav kage dejen efter anvisningen.
Hæld dejen 3/4 op i vaflerne.
Bag kagerne.
Da mine vafler var små skulle mine kager have 30 min, men bage tiden kan varier efter vaffelstørrelse og bagetiden for kagedejen.
Afkøl kagerne helt.
Skær kagetoppene af så de ikke når op over vaflen.
Pisk fløden stiv.
Kom fløden i en sprøjte pose med stjerne tyl og sprøjt fløden på kagen.
Drys krymmel på kagen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar