fredag den 21. juni 2013

Grape jam / vindrue marmelade

I USA har de grape jam, som er marmelade lavet på blå vindruer. Jeg syntes at det smagte som vingummi bamser, men min mor var helt vild med det, så derfor har jeg lavede det til hende.
Denne marmelade er bedre en dem jeg fik i USA da den smager af vindruer
Opskriften fandt jeg på best recipes.
 
 
Ingredienser:
1 pakke blå vindruer (500 g)
3 dl sukker
2 spsk gelatine

Mas vindruerne i en gryde.
Det er lettest at gøre det med hænderne.
Kom sukker i lad det simre i 25 minutter.
Si vindruerne fra.
Tilsæt gelatinen og kog marmeladen op et par minutter.
Hæld marmeladen på glas.
 


4 kommentarer:

  1. Hej Alice.

    Vi lavede dennne skønne jam forleden, og den blev stjerne god! Super lækker opskrift og inspirerende blog.

    Vi tilføjede en knsp. friskkværnet vanilje, dette gjorde den blot endnu bedre!

    Ha' en dejlig fredag.

    Mange madhilsner Kalorie Kaos

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kalorie Kaos
      Jeg glad for at hører at i kan lide min blog :)
      Jeg kunne godt forestille mig at marmeladen ville blive bedre med lidt vanilje.

      Slet
  2. Jeg har fået 5 kg (!) Drivhus vindruer af min far, jeg skal finde på noget andet at lave ud af dem end bare saft as usual :) for 5 kg marmelade bliver det nok ikke til, men hvad med vindrue kernerne?

    SvarSlet