tirsdag den 16. oktober 2012

Crunchy karamelliseret æbler

Denne uges udfordring på Matbloggsentralen er æbler, og dette er mit bidrag til udfordringen.

Jeg fik inspirationen til disse æble hos all recipes. Jeg har selv valgt at gører dem crunchy.
 

Ingredienser:
400 g karameller
2 spsk mælk
6 æbler
6 håndfulde Rice Krispies
6 pinde

Smelt karamellerne med mælk i microovnen.
Varm dem i 2 min og rør rundt og varm 2 min igen indtil karamellen er smeltet.
Rør Rice Krispies'en i karamellen.
Lad karamellen køle lidt af, jo koldere karamellen er jo lettere hænger karamellen fast i æblet.
Vask æblet og mas en pind i den ene ende af æblet.
Vend æblet i karamellen.
Hæld evt karamellen over æblet.
Kom æblet i køleskabet i 15 min eller indtil karamellen er stivnet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar