lørdag den 6. oktober 2012

Burger cupcake

Jeg har længe ventet på en anledning til at lave disse burger cupcakes, og hvilken anledning er bedre end til min lille brors fødselsdag.
Jeg fik ideen til disse burger cupcakes hos Bakerella.Jeg har dog ikke brugt hendes teknik.   

Ingredienser:
Vanille cupcake (jeg brugte denne opskrift)
Browni (jeg brugte denne opskrift)
Smørcreme i neutrale, røde, gule og grøne farver.

Skær cupcakesen midtover i vandret retning.

Smør et lag smørcrem uden farve på underdelen af cupcaken.
Dette er mayonaisen.
Dette lag kommes på for at holde underdelen fast med toppen af cupcaken.


Skære browniene ud i passende størrelse.
Dette kan gøres med en rund udstikker med samme diameter som cupcaken.
Dette bliver bøffen.

Smør et lag rødt smørcreme på den ene side af browinen.
Dette lag havde jeg tænkt mig skulle være tomat, men i det færdige resultat ligner det ketchup.


Kom et gult lag smørcrem oven på den røde smørcreme.
Smør dette lag på forsigtigt så de to farver ikke blandes sammen.
Dette lag bliver osten.


Smør et lag grøn smørcreme på overdelen af cupcaken.
Dette lag er salaten.

Læg bowninen på underdel af cupcaken og kom overdelen af cupcaken ovenpå.
Tryk det let sammen så smørcremen trykkes ud.


4 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Til brownie opskriften?

      Slet
    2. Prøver lige igen hvormange æg skal der bruges til brownie opskriften.

      Slet
  2. Hmm ja det er et god spørgsmål 😂 Det har jeg glemt at skrive og kan ikke huske hvormange der skulle i

    SvarSlet