lørdag den 29. september 2012

Sunde chips

msns aktiv side fandt jeg inspiration til sunde chip, alle de chips de vise var med rødbeder, jordskokker og sådan noget.
Jeg havde en rest kartofler, hvor halvdelen af dem var rådne, så de få kartofler der var tilbage var jo perfekte til dette formål.

 

Ingredienser:
Kartofler
Lidt olivenolie
Lidt salt

Skær kartoflerne meget tyndt.
Hæld lidt olivenolie udover kartoflerne, de skal ikke sejle i olien.
Drys med salt.
Kom chipsen i en fforvarmet ovn ved 125 grader i min 1 time.
Hvis chipsene er fortykke skal de have længer.
Jeg endte med at give mine chips 2 timer og en del chips var stadig bløde inden i fordi de til at starte med havde været for tykke.

1 kommentar:

  1. Eftersom opskriften indeholder Kartofler, som ikke er Søde Kartofler ( Naturlige ), så kan opskriften ikke kaldes sund! Kartofler er egentlig ikke andet end gift, et laboratorie-fremstillet produkt!

    SvarSlet