søndag den 16. september 2012

Hindbærsnitter

Af denne opskrift fik jeg 15 hindbærsnitter, eller rettere jordbærsnitter da jeg kun havde jordbærmarmelade.
Jeg brugte Grand Cru vandglas fra Rosendahl til at lave formene, da jeg ikke er så god til at skære lige.


Ingredienser:
300 g mel
200 g smør
100 g sukker
1 æg
Hindbærmarmelade
Glasur
Krymmel

Blandmel og sukker og hak smøren i.
Smulder dejen indtil der ikke er flere store smør klumper.
Tilsæt ægget, og ælt indtil dejen er glat og ensartet.
Dæk dejen til og læg den i køleskabet i 30 min.
Rul dejen ud i 2 rektangler på 10x50 cm.
Bag i en forvarmet ovn ved 200 grader i 12 min.
Når kagerne er afkølet smøres den ene side med hindbær marmelade og den anden side læges over.
Smør den øverste side med glasur og drys med krymmel.
Skær hindbærsnitterne ud.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar