fredag den 10. august 2012

Hybenmarmelade

Lige nu er der sæson for hyben så derfor syntes jeg at jeg blev nød til at lave hybenmarmelade.
Opskriften er lidt min egen da jeg efter at have fjernet kerner fra omkring en håndfuld hyben ikke gad mere. Jeg bestemte mig for at putte hyben i foodprocessoren og bare lave marmeladen med kernerne. Kernerne er meget hårde selv efter at have været kogt så jeg blev nød til at lave helt om på opskriften.


Ingredienser:
750g hyben uden stilk
1/2 l vand
Saft af 1 citron
200g sukker
2 spsk rød melatin
Flydende atamon

Skyld hybenene.
Kom dem i en en foodprocessor eller minihakker.
Kog hyben og vand i en gryde og kog op og lad simre i 15 min.
Kom hyben i en si, over en anden gryde, og mas det.
Kasser hyben og kerner.
Kog de purrede hyben med sukker i 10 min.
Tilsæt melatin og kog i 2 min.
Kom marmeladen på atamon skyllede glas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar