onsdag den 25. juli 2012

Pebermynte småkager

Disse småkager har en eftersmag af pebermynte.
Jeg var ved at lave lakrids kage og te småkager, og havde vejet melet af til begge opskrifter. I te småkagerne skulle melet blandes med te, men det var ikke den skål, jeg kom i småkage dejen. Hvad gør man så? Jo jeg bestemte mig for at hælde noget pebermynteessens i, for at se om det vil være godt, det blev det heldigvis.



Ingredienser:
225g smør
128g flormelis
200g mel
1 spsk pebermynteessens

Pisk smør og flormelis luftigt.

Bland lige så stille mel i.
Rør pebermynteessens i.

Rul dejen til en pølse mellem et stykke bagepapir.
Kom dejen i køleskabet i en time.

Skær pølsen ud i skiver på 3-4 mm.
Læg skiverne på en bageplade.
Bag småkagerne ved 200 grader i ca. 12 min.

Lad kagerne køle af på en rist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar