torsdag den 5. juli 2012

Kikse kage

Jeg har kun lavet en halv portion. Hele portionen passer til en brød- eller sandkageform.
Hvis man helst ikke vil benytte sig af æg har jeg også lavet en kiksekage uden æg.



Ingrdienser:
150g smør
300g mørkt chokolade (min 55% kakao)
1dl flormelis
2 æggeblommer
kiks (fx Marie kiks, Karen Wolf kiksekage kiks, eller andre søde kiks)

Smelt smøret i en gryde, tag gryden fra varmen.
Del chokoladen i mindre stykker og kom i smørret.
Rør rundt til chokoladen er smeltet.

Rør flormelis og æggeblommer i.

Beklæd en form.
Jeg har brugt en fryse pose, da jeg ikke havde noget husholdnings film.

Smør et tyndt lag chokolade i bunden af formen.

Læg skifte vis et lag kiks efter fulgt af et lag chokolade.

Slut af med et lag chokolade, dette skal helst være jævnt, da dette bliver bunden.


Sæt tildækket i køleskabet til dagen efter.

1 kommentar:

  1. Jeg elsker den kage!Jeg har smagt den kun hele 2 gange i mit liv ( de to gange var til min venindes fødselsdage!)
    Surt at jeg er dårlig til at lave den... :(
    PS. Læg noget ind med hvordan man laver en chocolate cake with tons of chooookolaaaade!. Hvis i ikke har bemærket ELSKER chokolade. :)
    Hilsen Chocoholiker <3

    SvarSlet