mandag den 30. juli 2012

Ingefærsmåkager

Disse småkager har en frisk smag af ingefær.
Jeg havde en rest friske ingefær, som jeg i noget tid har ledt efter en opskrift, hvor jeg kunne bruge dem i.

 




Ingredienser:
350g mel
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
1-2 spsk frisk, fint revet ingefær (Jeg brugte 1 spsk, og de smagte kun lidt af ingefær)
200g sukker
125g smør
3/4 dl lys sirup
1 æg

Sigt mel, bagepulver og natron i en skål.

Skræl og riv ingefæren.

Kom ingefæren og sukker i melblandingen.
Nuller ingefæren i melen, så ingefæren ikke klumper sig sammen.

Varm smør og sirup langsomt op i en gryde.
Lad det køle lidt af.

Rør det i melet.

Ælt ægget i.

Rul dejen i små kugler og tryk dem flade på en bageplade. 
Bag ved 180 grader i 5-10 min.

Lad dem køle af på en rist så de bliver sprøde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar